PL
Celem pracy jest wstępna analiza i ocena efektów kształcenia studentów pierwszego semestru studiów kierunku zarządzanie dla przedmiotu Technologie Informacyjne w kontekście nowych wymagań wprowadzanych przez Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK). Wytyczne KRK zawierają m.in. obowiązek opisu efektów kształcenia i sposobów ich weryfikacji w oparciu o zobiektywizowane kryteria oceniania. Wymaga to wypracowywania narzędzi takiej oceny w toku procesu dydaktycznego, np. testów, co starano się przedstawić w opracowaniu. Badaniami objęto studentów dwóch roczników, w roku akademickim 2010/2011 i 2011/2012, którzy realizowali te same treści programowe, w tym te same zadania, a następnie poddawani byli takim samym testom sprawdzającym. Uzyskane w obu latach wyniki wskazują dość jednoznacznie na niewystarczające przygotowanie młodzieży w zakresie kształcenia informatycznego i duże niedostatki w umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstów formalnych. Z drugiej strony, wymagana przez KRK obiektywizacja oceny nie uwzględnia zróżnicowanego postępu w opanowaniu nowej wiedzy i umiejętności przez poszczególnych studentów, co być może również powinno być uwzględniane w indywidualnej ocenie studenta.
EN
The aim of this paper is analysis and evaluation of efficiency of students teaching progress. Some investigations were carried out for Management Studies, Informational Technologies subject. In view of new regulations imposed by KRK (National Qualifications Framework) directives they also demand detailed specification of evaluation of teaching efficiency as well as objective evaluation criterion. This study case is an attempt to approach such a task and some methodology suggestions based on the results of our research are offered.