PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 04 | 3 |
Tytuł artykułu

Segmentacja gospodarstw domowych na rynku żywności

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Household's segmentation on food market (on the example of Poznan)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W warunkach zmieniającego się otoczenia oraz różnorodności zachowań konsumentów, istotną kwestią dla producentów i przetwórców żywności staje się wybór odpowiedniej strategii marketingowej. Należy wypracować efektywny kompromis pomiędzy indywidualnym a grupowym podejściem do finalnego odbiorcy. Kluczem do rozwiązania tego problemu jest segmentacja rynku, pozwalająca pogrupować konsumentów według podobnych potrzeb i zachowań.
EN
This paper presents results of consumer behaviors research on the base of Poznan. It was showed, among the other, the consumption trends in Polish households, like food deconsumption, growing interest in convenient and healthy food, growing preferences for quality and level of processing of food, restriction related to high - calories products, growing meaning offruits and vegetables in diet. It was conducted the trial of consumer segmentation according to criteria: frequency of food products consumption, using convenient food and evaluation of food model in household. Among four created segments, the most numerous were - Rationally eaters.
Słowa kluczowe
PL
Wydawca
-
Rocznik
Tom
04
Numer
3
Opis fizyczny
s.7-11,rys.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Katedra Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej, Akademia Rolnicza w Poznaniu, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań
Bibliografia
  • Adamczyk G. (2001): Analiza zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych i ich implikacje dla producentów żywności. Maszynopis rozprawy doktorskiej, AR Poznań.
  • Sagan A. (1998): Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, AE Kraków.
  • Walesiak M. (1996): Metody analizy danych marketingowych, PWN Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-34b80390-1e66-424b-bebf-1b456468deec
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.