[1] Baudrillard J., Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury [The consumer society. Myths and structures]. Wydawnictwo Sic!; 2006.
[2] Bauman Z., Konsumowanie życia. [Consuming life]. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego; 2009.
[3] Calver G., Czym jest projektowanie opakowań? [What is packaging design?]. (tłumaczenie: Katarzyna Więcek, Polish translation: Katarzyna Więcek). ABE Dom Wydawniczy: 2009.
[4] Gilbert A., Co wnosi nos? nauka o tym, co nam pachnie [What the nose knows. The science of scent in everyday life]. Wydawnictwo WAB; 2010.
[5] Grant J., The New Marketing Manifesto. The 12 Rules for Building Successful Brands in the 21st Century. Texere Publishing; 2000.
[6] Jacyno M: Rewolucja konsumencka. [The consumer revolution]. In: A. Jawłowska & M. Kempny (eds.), Konsumpcja - istotny wymiar globalizacji kulturowej. [Consumption - an important dimension of cultural globalization], IFiS PAN; 2005.
[7] Jacyno M., Kultura indywidualizmu. [The culture of individualism]. Wydawnictwo Naukowe PWN: 2007.
[9] Kłosowski B., Radar w każdej kuchni - monografia kuchenki mikrofalowej. [A radar in every kitchen - a monograph of the microwave cooker]. In: M. Krajewski (ed.) in cooperation with M. Brzozowska, W stronę socjologii przedmiotów. [Toward a sociology of material objects]. Wydawnictwo Naukowe UAM: 2005.
[10] Murawska M. Wyzwolenie kobiecości. Tożsamość konsumentki w odniesieniu do Anne Friedberg i Emila Zoli. [Feminine liberation. Consumer identity exemplified by Anne Friedberg and Emil Zola]. In: T. Majewski (ed.), Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna. [The reconfiguration of modernism. Modernity and popular culture]. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne: 2009.
[11] Siciński A. Styl życia, kultura, wybór. Szkice. [Lifestyle, culture, choice. Essays]. IFiS PAN: 2002.
[12] Stewart B. Projektowanie opakowań. [Package design]. Wydawnictwo Naukowe PWN: 2009.
[13] Tomlinson A. Consumer Culture and the Aura of the Commodity. In: A Tomlinson (ed.), Consumption, Identity and Style: Marketing, Meanings, and the Packaging of Pleasure. Routledge: 1990.
[14] Zawadzka A. M. Dlaczego przywiązujemy sie do marki? [Why do we become attached to brands?] Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne: 2006.