PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | 29 | 4 |
Tytuł artykułu

The use of territorial marketing in the development of the municipality - case study of the thermal SPA resort in Uniejow

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article presents problems of using and meaning of territorial marketing in the development of local government units. The subject is presented on the example of the Thermal Spa Resort in Uniejów. The starting point of marketing action is learning about the socio- economic situation of the community. The evaluation of this situation for the community of Uniejów is presented in a form of the results of SWOT analysis and own empirical research. They concerned the social expectations regarding the promotion of the new spa function of Uniejów. The article presents chosen activities undertaken by Uniejów local government authorities related to building and promoting the city brand. On the grounds of the analysis of social expectations the directions of marketing activities were proposed. The paper also presents the appraisal of the effectiveness of marketing activities of Uniejów authorities.
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Tom
29
Numer
4
Opis fizyczny
p.50-56,ref.
Twórcy
  • University of Lodz, Kopcinskiego 31, 90-142 Lodz, Poland
  • University of Lodz, Kopcinskiego 31, 90-142 Lodz, Poland
Bibliografia
  • 1. Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011, pp.. 9-18.
  • 2. Kuśmierski S., Marketing turystyczny w gminie i powiecie [in:] S. Kuśmierski S. (ed.), Marketing turystyczny regionu, Wydział Zarządzania i Administracji Akademii Świętokrzyskiej im. J. Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2003, pp. 7-26.
  • 3. Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996, p.16.
  • 4. Ptaszyńska E., Marketing terytorialny, 2012 http://www.innowrota.pl/sites/default/files/images/20.%20Marketing%20terytorialny.pdf (accessed: october 2012).
  • 5. Scenariusz rozwoju do roku 2020. Gmina Uniejów, 2010, Projekt „Strategiczna mapa regionu – badania regionu łódzkiego z opracowaniem scenariuszy rozwojowych” http://uniejow.pl/upload/inwestor/inwestycje/zporr/pdf/Scenariusz_091_gmina_Uniejow_2020.pdf (accessed: october 2012).
  • 6. Szromnik A., Marketing terytorialny jako efekt poszerzania i pogłębiania rynkowej orientacji podmiotów gospodarujących, prezentacja konferencyjna „Kreowanie wizerunku miast. Strategie i techniki”, Warszawa 2010 http://wsp.pl/file/183_252033808.pdf (accessed: october 2012).
  • 7. Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012, p. 29.
  • 8. Świerczyńska-Kaczor U., Promocja regionu w świetle integracji Polski z Unią Europejską [in:] S. Kuśmierski (ed.), Marketing turystyczny regionu, Wydział Zarządzania i Administracji Akademii Świętokrzyskiej im. J. Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2003, pp. 27-64.
  • 9. Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Uniejów na lata 2007-2015, materiały arch. Urzędu Miasta Uniejów, opracowanie Wegner M., Uniejów 2009.
  • 10. Materiały promocyjne gminy Uniejów; informacje ustne udostępnione w UM Uniejów.
  • 11. „Termy Uniejów” www.termyuniejow.pl (accessed: october 2012).
  • 12. Miasto i gmina Uniejów www.uniejow.pl (accessed: october 2012).
  • 13. Smartlink http://smartlink.pl (accessed: october 2012).
  • 14. Wywiad z burmistrzem Uniejowa Józefem Kaczmarkiem w Radio Ziemia Wieluńska, 16.11.2011. http://www.youtube.com/watch?v=SxZc-9zdFxw (accessed: october 2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-2fb41d2e-bf89-44bd-bc2b-62fad3e7881b
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.