PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | 10 |
Tytuł artykułu

Social responsibility strategy and Life Cycle Management

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL
Strategia społecznej odpowiedzialności i Ocena Cyklu Życia jako jej istotna część
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Dangerous and evident phenomenon of communicational chaos in the field of environment protection and sustainable development give organizations an opportunity to take pretended pro-environmental actions, such as socially critical greenwashing. As a counterbalance to those practices a concept of Corporate Social Responsibility is presented, underlining the possibility of developing honest environmental marketing basing on methods such as Life Cycle Assessment.
PL
W opracowaniu przedstawiono groźne i szczególnie wyraźne w turbulentnym otoczeniu zjawisko chaosu komunikacyjnego w obszarze ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Wskazano, iż stwarza ono organizacjom możliwość podejmowania pozorowanych działań proekologicznych, między innymi groźnego, także społecznie, gieenwashingu. Jako przeciwwagę dla tych praktyk zaprezentowano rozwój koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, podkreślając możliwość prowadzenia rzetelnego marketingu ekologicznego bazującego na metodach takich jak między innymi Ocena Cyklu Życia.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Numer
10
Opis fizyczny
p.81-87,fig.,ref.
Twórcy
autor
  • Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań - Instytut Badawczy Opakowań w Warszawie, Warszawa
  • Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań - Instytut Badawczy Opakowań w Warszawie, Warszawa
Bibliografia
  • [1] Kotler P., Caslione J. A., Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji (Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence), MT Biznes, Warsaw 2013, p. 21.
  • [2] Motivalli J., A History of Greenwashing: How Dirty Towels Impacted the Green Movement, „Daily Finance” 12.02.2011.
  • [3] Horiuchi R., Schuchard R., Shea L., Townsend S., Understanding and Preventing Greenwash: A Business Guide, 2009, pp. 4-7.
  • [4] Wiśniewska M., Grudowski P., Pillath E., Greenwashing sins - the indicators of ecological marketing immaturity [in:] Skrzypek E. (ed.), Maturity Management, Maria Curie Skłodowska University, Lublin 2013, p. 42.
  • [5] Commission of the European Communities, Green Paper: Promoting framework for Corporate Social Responsibility, COM (2001) 366 final, Brussels, 18.7.2001.
  • [6] Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami (Principles of Management), Wydawnictwo PWN, Warsaw 2004, pp. 120-122.
  • [7] Carroll А. В., A three - dimensional conceptual model of corporate social performance, „Academy of Management Review” issue 4/1979, p. 500.
  • [8] Rojek-Nowosielska M., Modelowe ujęcie Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw (Model approach to Corporate Social Responsibility), „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” issue 220/2011, p. 33.
  • [9] Stiglitz J., Sen A., Fitoussi J. P., The Measurement of Economic Performance and Social Progress Revisited, 2009, p. 22.
  • [10] Żakowska H., Kržan A., Scandola M., Voevodina I., Horvat P., Ganczewski G., Bioplastics - Opportunity for the Future, Central Europe project PLASTiCE, WP4 Framework conditions for stimulating market demand, WP4.2 - Draft Transnational Advisory Scheme, 2013, pp. 20-24.
  • [11] EN 13432:2008 Packaging - Requirements For Packaging Recoverable Through Composting And Biodegradation - Test Scheme And Evaluation Criteria For The Final Acceptance Of Packaging.
  • [12] Gross-Golacka E., Społeczna odpowiedzialność organizacji - zrównoważony rozwój (Corporate Social Responsibility - sustainable development) [at:] IV Konferencja Dobre praktyki doskonalenia zarządzania - społeczna odpowiedzialność organizacji (IV Conference Good practice of management improvement - Corporate Social Responsibility), Ministry of Economy, May 16, 2013.
  • [13] Tkaczyk S., Ganczewski G., Kuzincow J., Dojrzałość organizacji a Ocena Cyklu Życia (Organizational Maturity and Life Cycle Assessment) [in:] Skrzypek E. (ed.), Maturity Management, Maria Curie Skłodowska University, Lublin 2013.
  • [14] ISO 14040:2010 Environmental management - Life cycle assessment - Principles and framework.
  • [15] ISO 14044:2010 Environmental management - Life cycle assessment - Requirements and guidelines.
  • [16] ISO/TR 14047:2012 Environmental management - Life cycle assessment - Illustrative examples on how to apply ISO 14044 to impact assessment situations.
  • [17] ISO/TR 14049:2012 Environmental management - Life cycle assessment - Illustrative examples on how to apply ISO 14044 to goal and scope definition and inventory analysis.
  • [18] Żakowska H., Ganczewski G., Ocena cyklu życia oraz ślad węglowy dla opakowań, „Problemy jakości” issue 7-8/2012, pp. 57-60.
  • [19] Żakowska H., Ganczewski G., Nowakowski K., Ocena cyklu życia (LCA) opakowań termoformowanych wykonanych z PLA, PET, RPET i PP (Life Cycle Assessment (LCA) of thermoformed packaging made from PLA, PET, RPET and PP) [in:] Materiały opakowaniowe z kompostowalnych tworzyw polimerowych (Packaging materials from compostable polymer materials), Kowalczuk M., Żakowska H. (ed.), COBRO, Warsaw 2012, pp. 193-205.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-2d613a7a-060c-43b5-99a0-fd87066a82c0
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.