PL
Handel internetowy jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się działów handlu. W ostatnich latach rozwój sprzedaży przez Internet w Polsce objął także sektor spożywczy, m.in. działające w tym obszarze sieci handlowe. Rozwojowi e-handlu towarzyszy także wprowadzanie nowych regulacji. W branży spożywczej jest to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011, które w przypadku sprzedaży produktów na odległość nakłada na podmioty działające na tym rynku obowiązek publikowania na stronach internetowych pełnej informacji o produkcie. Powoduje to wiele wyzwań w identyfikacji produktów i stało się przedmiotem dyskusji międzynarodowej na forum organizacji GS1 odpowiedzialnej za tworzenie standardów w tym zakresie. Powstałe w wyniku tej dyskusji rekomendacje zostały przyjęte także w Polsce, w ramach prac wspólnej Krajowej Grupy Roboczej GS1 Polska i ECR ds. rozporządzenia UE nr 1169/2011.
EN
E-commerce is one of the most dynamically developing areas of the economy. In the recent years the mentioned sales development via Internet was also recorded in the Polish food retail network sector. This development of e-commerce is also accompanied by the introduction of new regulations that include obligations for distant sellers. With the Regulation of the European Parliament and of the Council 1169/2011, the EU introduced new requirements for food operators. In case of online selling all obligatory label information must be also published on websites. This new situation caused a lot of challenges for product identification. It became a subject of international discussion within GS1 - the organization responsible for developing standards in this area. As a result of this debate, new recommendations were developed and adopted. They were also accepted by representatives of Polish retail sector, working in the joint GS1 and ECR FIR National Working Group.