PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 02 | 1 |

Tytuł artykułu

Stan przemysłu spożywczego w Polsce i jego funkcje w okresie przemian

Autorzy

Warianty tytułu

EN
The state of the food industry in Poland and its function in the period of transformation

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przemysł spożywczy w Polsce przechodzi obecnie okres dynamicznych przemian. Okres końca lat 80- tych i początku 90-tych wiązał się z kryzysem w przemyśle spożywczym, a także z początkiem restrukturyzacji. Od 1995 r. następuje stopniowa poprawa wyników poszczególnych branż przemysłu, przy jednoczesnym rozwarstwianiu się branż i przedsiębiorstw. Branże przemysłu spożywczego można na podstawie ich zachowania w okresie transformacji gospodarki oraz obecnej ich sytuacji podzielić na trzy grupy: branże rozwojowe, stagnujące i przeżywające długotrwały kryzys. Przemysł spożywczy spełnia wiele funkcji. Do ważniejszych funkcji można zaliczyć: przetwórczą, uszlachetniającą, cenotwórczą, kosztową, integracyjną, inwestycyjną, stymulowania konsumpcji, buforową i przechowalniczą, innowacyjną, marketingową.
EN
In Poland the food industry is now undergoing a dynamic alteration. On the turn of 80»s and 90»s a Crisis in the food industry was observed and started process of its restructurisation. From 1995 year the outcome of the respective branch of the food industry has been in gradual progress. At the same time the separation of industry and enterprices has been appearing. Considering the process of activity the food industry can be divided up into three groups: the developing industry, the stagnant industry and the industry in long term crisis. The food industry fulfils many functions. The most important there are: a processing function an ennoblement function, the function of creationing prices, the function of establishing costs, integrated, organisational, providing functions, as well qualitative, adaptive, investigative functions, stimulating of consumption an innovative function, storeage function and the marketing function.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

02

Numer

1

Opis fizyczny

s.52-56,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław

Bibliografia

  • Nosecka B., Smoleński Z., Urban R. (1999): Główne problemy rozwoju wybranych branż rynku i przetwórstwa rolno-spożywczego. Przemysł Spożywczy, nr 10.
  • Rocznik Statystyczny Rolnictwa 1993. Warszawa: GUS 1994.
  • Rocznik Statystyczny Rolnictwa. 1998. Warszawa: GUS 1999.
  • Urban S. (1999): Marketing produktów spożywczych. Wrocław, Wyd. AE.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-2a97aa1d-381a-45ac-b1a9-60dd222ab39c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.