Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Wydział Ekonomiczny w Szczecinie, al.Wojska Polskiego 128, 70-491 Szczecin
Bibliografia
Biała Księga: Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osią-gnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu. Bruksela, 28.03.2011, COM (2011), 144.
Commission Staff working document. Annex to the Communication from the Commission on the promotion of inland waterway transport „NAIADES”. Brussels, 17.01.2006. SEC (2006) 34/3 COM (2006), 6 Final.
Dopierała B. 1976. Zarys dziejów Odry, w: Odra i Nadodrze. Warszawa, KiW,1865.
Dyrektywa Parlamentu 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie zharmonizowania usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie. DzU UE L 255/152, www.ris-odra.pl/?page_id=42, dostęp:10.06.2014.
Gaworecki W. 2003. Turystyka. Warszawa, PWE, 1920.
Giesecke G. 1940. Oderschiffahrts und Oderwirtschaftsfragen. Breslau, [b.w.].
Kwapiszewski A. 2001. Barką do Szczecina, w: Odra przyszłość regionów, Bydgoszcz, Unitex, 2637.
Linde H. 2008. Transport i budownictwo wodne na terenie Nadodrza, w: Odra–Oder Panorama europej-skiej rzeki, Skórzyn, Wydaw. Instytutowe, 163175.
Liszewski S. 2003. Możliwości i kierunki rozwoju turystyki w Dolinie Odry, Łódź, Łódzkie Tow. Nauk.
Marszałek E. 2002. Koncepcja turystycznego i rekreacyjnego zagospodarowania Odry. Szczecin, WSE-T.
Marszałek E. 2003. Odrzański szlak wodny. Informator turystyczny. Szczecin, WSE-T.
Müller U. 2008. Odra w środkowoeuropejskiej sieci transportowej a pruska polityka dróg wodnych w okresie industrializacji, w: Odra–Oder Panorama europejskiej rzeki. Skórzyn, Wydaw. Instytutowe, 149161.
Plit J. 2006. Granice w krajobrazach kulturowych i ich trwałość. Granice w krajobrazach kulturowych. Pr. Komis. Krajobr. Kultur. PTG 5, 5564.
Przybyszewska J. 2001. Połączenia Odry z międzynarodową siecią dróg wodnych, w: Odra przyszłość regionów. Bydgoszcz, Unitex, 3847.
Przyłęcki M. 2003. Uwarunkowania historyczne środowiska nadodrzańskiego. Praca jako czynnik twórczy w zagospodarowaniu Odry. Zesz. Katol. Stow. Civitas Christiana 14(7), 1627.
Ruzikowska-Chmiel A. 2003. Studium zagospodarowania przestrzennego pasma Odry. Praca jako czynnik twórczy w zagospodarowaniu Odry. Zesz. Katol. Stow. Civitas Christiana 14(7), 97102.
Strategia Unii Europejskiej na rzecz zrównoważonego rozwoju 2001. Biała Księga. pl.wikipedia.org/ /wiki/transport.
Śródlądowe drogi wodne, pl.wikipedia.org/wiki/śródlądowe_drogi_wodne, dostęp: 10.06.2014.
Ustawa z dnia 6.07.2001 r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Program dla Odry 2006”. DzU z 2001 r., nr 98, poz. 1067.
Woś K. 2010. Możliwości zwiększenia gospodarczego wykorzystania rzeki Odry na przykładzie granicz-nego i dolnego odcinka. Zesz. Nauk. Uniw. Szczec. 589, 225239.
Woś K. 2010. Żegluga Śródlądowa – szanse rozwoju, w: Morze Bałtyckie i rzeki – szansą rozwoju Polski. W 90-lecie powrotu Polski nad Bałtyk, Warszawa 25 lutego 2010. Gdynia, Wydaw. WSA i B, 6986.
Zaleski J. 2003. Odra 2006 jej szanse i nadzieje. Praca jako czynnik twórczy w zagospodarowaniu Odry. Zesz. Katol. Stow. Civitas Christiana 14(7), 8896.
Zawadka M. 2008. Od zaniedbanej prowincji do granicznej ruiny, czyli Odra jako arteria transportowa w XX w., w: Odra–Oder. Panorama europejskiej rzeki. Skórzyn, Wydaw. Instytutowe, 180.
Zintegrowany Europejski Program Działań na rzecz Żeglugi Śródlądowej, www.zegluga.wroclaw.pl/ /news.php?readmore=17, dostęp: 10.06.2014.
Zintegrowany europejski program działań na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej oraz drogi wodnej NAIADES. 2006. Bruksela, Komisja Europejska Unii Europejskiej, http://www.europarl.europa.eu/sides/ getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A6-2006-0299+0+DOC+XML+V0//PL, dostęp: 10.06.2014.