PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | 62 | 6 |
Tytuł artykułu

Narzędzia internetowgo public relations wykorzystywane przez kluby piłkarskiej Ekstraklasy w komunikacji z otoczeniem

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Usage of Internet public relations tools by Premier League football clubs in communication with the environment
RU
Instrumenty public relations v internete, ispol'zuemye klubami futbol'nogo ehkstraklassa v obshchenii s okruzhajushchejj sredojj
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule skupiono się na prezentacji wybranych narzędzi internetowego public relations, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych, włączonych bądź komunikowanych przez strony www klubów piłkarskich uczestniczących w rozgrywkach T-Mobile Ekstarklasy. Analizie poddano także stopień wykorzystania wspomnianych narzędzi w świetle przeprowadzonego, na potrzeby niniejszego opracowania, audytu treści stron 16 klubów piłkarskich.
EN
The article focuses on presentation of the selected Internet public relations tools, with a particular emphasis on social media, included or communicated by websites of football clubs participating in the T-Mobile Premier League competition. There was analysed the degree of use of the said tools, in the light of an audit of contents of the 16 football clubs websites, conducted for the purpose of this report.
RU
В статье сосредоточили внимание на представлении избранных инструментов public relations в интернете, с особым учетом социальных медиа, включенных или сообщаемых вебсайтами футбольных клубов, принимающих участие в чемпионате экстракласса T-Mobile. Анализировали также степень использования упомянутых инструментов в свете проведенного для нужд этой работы аудита содержания вебсайтов 16 футбольных клубов.
Słowa kluczowe
PL
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Tom
62
Numer
6
Opis fizyczny
s.332-344,tab.,wykr.,bibliogr.
Twórcy
  • Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki, ul.J.Matejki 22/26, 90-237 Łódź
Bibliografia
  • biznes.legia.com/10-loże_vip.html [dostęp: 06.01.2015].
  • Cyran M. (2008), Marketing 2.0. – zintegrowani z interaktywnymi, „Marketing w Praktyce”, nr 10.
  • Chmielewski K. (2013), Istota i znaczenie sponsoringu sportowego w budowaniu marki korporacyjnej, „Handel Wewnętrzny”, nr 5-6.
  • Gadzinowski J. (2009), Era hiperkomunikacji, „Marketing w Praktyce”, nr 8.
  • Hanasz J. (2008), Wirtualny press room organizacji sportowej, „Marketing w Praktyce” nr 3.
  • Kotler Ph., Kartajaga H., Setiawan I. (2010), Marketing 3.0., MT Biznes, Warszawa.
  • Kowalska M. (2007), Zyskać przewagę. Zintegrowana komunikacja w nowoczesnym marketingu.
  • Między teorią a praktyką, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Levinson J. C. (2001), Marketing partyzancki, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Mazurek G. (2008), Promocja w Internecie. Narzędzia. Zarządzanie. Praktyka, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk.
  • Misiołowski R. (2008), Marketing w sporcie, Promotor, Warszawa.
  • Piotrowska M. (2015), Marketing w erze 3.0, „Marketer+”, nr maj-sierpień.
  • Podlaski A. (2011), Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Helion, Gliwice.
  • Rabiej P. (2014), Marketing pokochał sport, http://www.forbes.pl/marketing-pokochal-sport-rynek-sponsoringu-sportowego-w-polsce-rosnie, artykuly,167206,1,1.html [dostęp: 17.11.2014].
  • Wiącek A., Rzepecki J., Mazurkiewicz J. (2008), Fenomen mikroblogów, „Marketing w Praktyce”, nr 8.
  • Sponsoring Insight (2014), http://www.stadionnarodowy.org.pl/upload/editor/file/RAPORT_SPONSORING_INSIGHT.PDF [dostęp: 22.12.2014].
  • Sponsoring – podstawowy instrument marketing sportowego (2014), http://izbasportu.pl/download/file?hash=raport.pdf [dostęp: 22.12.2014].
  • Sponsoring przywraca dobrą wartość biznesu (2012), http://www.newsline.pl/praktykapublicrelations/artykuly/art59,sponsoring-przywraca-dobra-wartosc-biznesu.html [dostęp: 12.09.2012].
  • Woźniakowski M. (2011), Wykorzystanie narzędzi public relations w Internecie przez kluby piłkarskie, (w:) Sojkin B., Waśkowski Z. (red.), Zarządzanie polskim sportem w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Wyszyński A. (2014), Sponsoring jako źródło przychodów klubów sportowych, Marketing i Rynek”, nr 11.
  • Zakontraktowana wartość naming rights polskich obiektów sportowych wciąż rośnie (2014), http://kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Strony/Komunikat-prasowy-wartosc-naming-rights-polskich-obiektow-sportowych.aspx [dostęp: 22.12.2014].
  • http://www.epr.pl/czytelniatrzy.php?id=64&cat=4&itemcat=1 [dostęp: 27.03.2008].
  • http://www.seo24.com.pl/1,2,publicrelation,19,dzialania_public_relations_w_internecie.html [dostęp: 27.03.2008].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-23cf863e-e2ee-47bb-826f-9a0ea9674b94
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.