PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2017 | 02 |

Tytuł artykułu

Najnowsze trendy i innowacje w projektowaniu opakowań kosmetyków kolorowych

Autorzy

Warianty tytułu

EN
The latest trends and innovations in designing packaging of colour cosmetics

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Na polskim rynku każdego roku pojawiają się tysiące nowych produktów kosmetycznych. Część z nich stanowi odmianę innych, powszechnie znanych konsumentom. Czasami modyfikacji podlega sam produkt, częściej jednak tylko jego opakowanie. Jedynie dogłębnie znając sytuację panującą na rynku oraz preferencje konsumentów jesteśmy w stanie sprostać ich oczekiwaniom dotyczącym produktów, a co się z tym wiąże, także ich opakowań. W związku z tym warto przyjrzeć się trendom w projektowaniu opakowań, jakie można obecnie dostrzec na rynku kosmetycznym. Uwaga zostanie skoncentrowana na segmencie kosmetyków kolorowych, w którym kreatywność, innowacja oraz dostosowanie się do trendów są współcześnie dominujące i najbardziej zauważalne. Analizując branżę kosmetyczną funkcjonującą na polskim rynku oraz trendy, jakie współcześnie dominują, można zauważyć, że czerpie ona pomysły z najnowszych odkryć, dokonywanych w innych dziedzinach przemysłu. Bardzo często są one dla nas całkowicie zaskakujące, bowiem zostają zaczerpnięte z architektury oraz przemysłu motoryzacyjnego. Ponadto proces projektowania nowych opakowań został dostosowany do błyskawicznego tempa tworzenia ich prototypów, co umożliwia poznanie dokładnego kształtu i rozmiaru opakowania już we wczesnym stadium projektowania.
EN
Every year on the Polish market thousands of new cosmetic products appear. Some of them are only variations of other cosmetics, commonly known to consumers. Sometimes the product has been modified, but more often just its packaging has been changed. Only the depth knowledge of the situation on the market and consumer preferences, allows us to meet their expectations regarding products as well as their packaging. Therefore, it is worth to look closer at trends in designing packaging that can currently be seen on the cosmetic market. Our attention will be focused on the colour cosmetics segment, where creativity, innovation and adaption to trends are nowadays dominant and the most noticeable. While analysing the cosmetics industry that functions on the Polish market and the trends dominating today it is easy to notice that it draws ideas from the latest discoveries in other fields of industry. These ideas are very often completely surprising for us, as they can be taken from the architecture or the automotive industry. Moreover, the process of designing new packaging has been adapted to the rapid pace of creating their prototypes, what allows us finding out at an early design stage what the exact shape and size of the package is.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Numer

02

Opis fizyczny

s.60,67-69,fot.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków

Bibliografia

  • 1. Bochner K. [Dok. elektr.] wiadomoscikosmetyczne.pl (2012).
  • 2. Bonner A. (2009). Packs should adapt as consumers change. Packaging News nr 12/09
  • 3. Opakowania kosmetyczne- trendy następnego dziesięciolecia. [Dok. elektr.] www.chemiaibiznes.com.pl (2010)
  • 4. Oprawka do szminek inna niż wszystkie. [Dok. elektr.] opakowania.com.pl (2011)
  • 5. Pietrucha B. [Dok. elektr.] www.biotechnologia.com.pl (2008)
  • 6. Rosner-Klimchuk M. (2010). Trends in packaging design. Packaging World nr 09/10
  • 7. Wawrzkiewicz M. (2009). 20 najlepszych projektów z ostatnich pięciu lat. 2+3 D nr III/20

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-2247ce4d-087b-4a55-b7cc-f8c3ee328d63
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.