PL
W artykule zaprezentowano influencer marketing jako narzędzie budowania relacji z odbiorcami z branży wędkarskiej. Przedstawiono istotę influencer marketingu i definiowanie pojęcia influencer. W części badawczej przedstawiono wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 832 użytkowników portali wędkarskich. Wyniki badań wskazują na platformę YouTube jako kanał przekazu informacji najchętniej wybierany przez użytkowników. Głównym powodem obserwowania influencera jest w przypadku zainteresowanych wędkarzy profesjonalizm, autentyczność i jego wiedza. Ankietowani oglądali materiały wędkarskie głównie w celu rozwijania pasji oraz poszerzenia wiedzy na temat wędkarstwa.
EN
This article presents influencer marketing as a tool for building relationships with members of fishing hobby. The essence of influencer marketing and the definition of the term influencer were presented. The research part presents the results of a survey conducted among 832 users of fishing portals. The results of the survey point to YouTube platform as the channel of information transmission most frequently chosen by users. For interested anglers, the main reasons for watching an influencer are his professionalism, authenticity and knowledge. The respondents watched angling content mainly to develop their passion and to increase their knowledge about fishing.