PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 3 |
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorców wdrażających innowacje w agrobiznesie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Implementing the social responsibility of business innovation in agribusiness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Corporate Social Responsibility (CSR) to istotny element nowoczesnego systemu za­rządzania innowacyjną firmą w agrobiznesie, pozwalający na lepsze współdziałanie z róż­nymi grupami interesariuszy. Innowacje w agrobiznesie są koniecznością wynikają coraz częściej z potrzeby dostosowania firmy do wymogów gospodarki rynkowej. Istotne czynniki rozwoju przedsiębiorstwa to wdrażanie innowacji, otwartość na pomysły pracowników, przyjazne i partnerskie traktowanie osób generujących pomysły oraz wspieranie niezależnych pracowników i ich sposobu myślenia.
EN
Corporate Social Responsibility (CSR) is an important element of modern manage­ment system of innovative companies in agribusiness, that allows better interaction with various groups of stakeholders involved. Innovation in agribusiness is a necessity arising from a frequent need of adjustment to the requirements of a market economy. Important factors of the development of an enter­prise are: implementation of the innovation, openness to ideas of employees, friendly and partner relations with people generating ideas, support of independent employees and their way of thinking.
Wydawca
-
Rocznik
Numer
3
Opis fizyczny
s.26-37,rys.,tab.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Bydgoszcz
Bibliografia
  • 1. Brojak-Trzaskowska M. (2008): Społeczno-kulturowe determinanty aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw. http://www.instytut.info/IVkonf/referaty/Brojak.pdf
  • 2. Chądrzyński M. (2011): Problematyka innowacyjności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Roczniki Naukowe SERIA, tom XIII, zeszyt 1. Wieś Jutra, Warszawa, 50-54.
  • 3. Drozdowski R., Zakrzewska A., Puchalska K., Morchat M., Mroczkowska D. (2010): Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, 20.
  • 4. Herbuś A, (2013): Teoria interesariuszy w kontekście standardu AA 1000. http://www. energiaisrodowisko.pl/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu
  • 5. Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Jeżewska-Zychowicz M., Jeznach M. (2011): Innowacje produktowe na rynku słodyczy. Oczekiwania konsumentów a poziom akceptacji nowości. Roczniki Naukowe SERIA, tom XIII, zeszyt 2. Wieś Jutra, Warszawa, 220-225.
  • 6. Łącka I. (2011): Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w latach 2006-2009 na tle przetwórstwa przemysłowego - analiza stanu i przyczyn. Roczniki Naukowe SERIA, tom XIII, zeszyt 2. Wieś Jutra, Warszawa, 290-296.
  • 7. Maciejczak M. (2012): Innowacyjność sektora agrobiznesu - uwarunkowania i perspektywy rozwoju. Raport o innowacyjności gospodarki Polski w 2011 roku. red. T. Baczko. INE PAN, Warszawa, www.pi.gov.pl, 58-62.
  • 8. Majchrzak K. (2012): Perspektywa klienta, zarządzanie wartością. http://www. valuecomesfirst.pl/relacje-z-interesariuszami
  • 9. Podręcznik OSLO. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji (wydanie trzecie). OECD/EUROSTAT 2008, za www.pi.gov.pl, 51-54.
  • 10. Poradnik CSR - http://asbiznesu.pl/poradnik-csr/
  • 11. Standardy AA1000 Narzędzie społecznej odpowiedzialności organizacji. (2011): Przewodnik dla biznesu. Wydawnictwo CSRInfo, Warszawa, 10.
  • 12. Statut Agro Klastra Kujawy - Stowarzyszenia Na Rzecz Innowacji i Rozwoju z siedzibą w Bydgoszczy, §7.
  • 13. Stawicka E., Wołoszyn J. (2013): Praktyczne podejście przedsiębiorstw sektora MŚP do koncepcji społecznej odpowiedzialności w biznesie. Roczniki Ekonomii Rolnictwa I Rozwoju Obszarów Wiejskich, T. 100, z. 1, 2013, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa, 44-51.
  • 14. Wachowiak P. (2011): Społeczna odpowiedzialność biznesu - wyzwania stojące przed polskimi przedsiębiorstwami. E-Mentor, 4 (41)/2011 Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 22-28.
  • 15. Wasilewska A. (2011): Innowacje w przedsiębiorstwach przetwórstwa rolno- spożywczego na tle przedsiębiorstw przemysłowych. Roczniki Naukowe SERIA, tom XIII, zeszyt 2. Wieś Jutra, Warszawa, 515-520.
  • 16. www.aa1000.pl
  • 17. Wytyczne OECD w kontekście zarządzania łańcuchem dostaw. (2012) - źródło: www. paiz.gov.pl
  • 18. Zieliński M. (2013): Innowacje a kultura organizacji. http://www.woiz.polsl.pl/ znwoiz/55/04.pdf
  • 19. Zakowska-Biemans S. (2011): Ekologiczna produkcja żywności w kontekście dążenia do innowacyjności na rynku żywności. Roczniki Naukowe SERIA, tom XIII, zeszyt 2. Wyd. Wieś Jutra, Warszawa, 568-571.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-20674cc6-0d40-454f-9b2f-6bb95ec5ee6a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.