PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 03[29] |

Tytuł artykułu

Preferencje i zachowania zakupowe studentów na rynku piwa

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Preferences and buying behaviour of students on the beer market

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w listopadzie 2011 roku wśród 220 studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, których celem było poznanie preferencji i zachowań zakupowych studentów na rynku piwa. Ukazano, jakie miejsce zajmuje piwo wśród innych alkoholi, częstotliwość i miejsca jego spożywania, a także miejsca zakupu i czynniki uwzględniane podczas zakupu. Przedstawiono najczęściej spożywane marki i preferowane smaki piwa smakowego. Przeanalizowano również preferencje dotyczące opakowania piwa oraz oddziaływanie promocji na studentów. Stwierdzono miedzy innymi, iż wśród tej grupy konsumentów piwo jest najchętniej wybieranym alkoholem, a przeważająca większość studentów spożywa je minimum raz w tygodniu. Studenci najczęściej spożywają piwo w domu lub u znajomych, a ich ulubione marki to: Lech, Redd’s, Desperados i Żubr.
EN
This paper presents the results of the research conducted in November among 220 students at the University of Life Sciences in Poznań. The aim was study the preferences and buying behaviour of students on the beer market. It shows the place of beer among other alcohols, frequency and place of consumption, as well the place of beer shopping and the criteria of beer purchase. The most popular brands and tastes of beer were researched. Otherwise was analysed preference for beer packaging and promotion effects on students. It was found that beer is the most often chosen alcohol among this group of consumers, and vast majority of them consume it at least once a week. Students often drink beer at home or at friends, and favourite brands are: Lech, Redd’s, Desperados and Żubr.

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

s.29-39,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, ul.Wojska Polskiego 28, 62-637 Poznań

Bibliografia

  • Kieżel E., 2010. Konsument i jego zachowanie na rynku europejskim. PWE, Warszawa.
  • Konon A., 2012. Preferencje konsumentów na rynku piwa. Maszynopis Katedry Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań.
  • Kowalska A., 2010. Czynniki wpływające na konsumpcję piwa w Polsce według badań ankietowych studentów Politechniki Wrocławskiej. Rocz. Nauk. SERiA 12, 4, 190-194.
  • Produkcja wyrobów przemysłowych w 1990 roku. 1991. GUS, Warszawa.
  • Produkcja wyrobów przemysłowych w 2012 roku. www.stat.gov.pl/gus/5840-746_PLK_HTML. htm [dostęp: 5.09.2013].
  • Pyryt B., Murglin P., 2013. Preferencje konsumentów dotyczące napojów alkoholowych. Probl. Hig. Epidemiol. 94, 3, 658-660.
  • Rynek wewnętrzny w 2011 roku. www.stat.gov.pl/gus/5840_792_PLK_HTML.htm [dostęp: 5.09. 2013].
  • Wawszczak S., Śmiechowska M., 2011. Zachowania młodych konsumentów na rynku piwa tradycyjnego - wybrane rodzaje piwa tradycyjnego w ocenie organoleptycznej młodych konsumentów. Zesz. Nauk. UE Pozn. 206, 148-154.
  • www.parpa.pl [dostęp: 30.08.2013].
  • www.poradnikhandlowca.pl [dostęp: 25.01.2013].

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-20475cde-9371-42d0-badb-bd8f25f5d22f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.