Warianty tytułu
Development of market for non-alcoholic beverages in Poland in relation to world tendencies
Języki publikacji
Abstrakty
Polish market for non-alcoholic beverages is a relatively new although well developed and stable segment of the market for food industry products. The aim of the research was to analyse the present situation and to evaluate some prospects for growth of the sector having in mind current trends in beverages markets observed all over the World. Based on the secondary data, the SCP model was used in the study. In addition, the analysis of opportunities and threats for the market development was presented. In Poland, the market for non-alcoholic beverages evidenced the enormous changes over last few years. Its further evolution would make it more coherent with advanced West European markets for beverages.
Wydawca
Rocznik
Numer
Opis fizyczny
s.99-110,rys.,tab.,wykr.,bibliogr.
Twórcy
autor
- Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa
autor
- Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa
Bibliografia
- 1. CHECHELSKI P., MORKIS G., 1999: Rozwój produkcji żywności wysokoprzetworzonej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
- 2. COOLS K., 2000: Rozwój światowego rynku soków i napojów. Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny 10, 29-32.
- 3. GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M., 1996: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
- 4. New Directions in Drinks 2000-05, 2000: www.datamonitor.com. Reference Code DMCM1839.
- 5. SZCZEPANIAK I., WIGIER M., 2000: Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce. Raport 2000. Polska Federacja Producentów Żywności. Warszawa.
- 6. Roczniki Statystyczne (1999, 2000, 2001). GUS. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-1f49dca1-7ee5-4439-b396-ad4afe77f70d