PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | 30 | 2 |
Tytuł artykułu

The perception of creativity in the management field

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper is concerned with utilization of creativity in the management and its importance for the management of the company. It represents the results of the use and impact of creativity in the management of a selected company. These results are subsequently generalized and through cluster analysis were used to identify the factors influencing employees' creativity.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Tom
30
Numer
2
Opis fizyczny
p.54-58,fig.,ref.
Twórcy
autor
  • Department of Marketing, Trade and World Forestry, The Faculty of Wood Sciences and Technologies, Technical University in Zvolen, T.G.Masaryka 24, 960 53 Zvolen, Slovak Republic
Bibliografia
  • 1. Ako využiť tvorivosť pre radosť zo sebavyjadrenia. [online]. [cit. 24.04.2014]. Dostupné na internete:http://www.caroin.sk/sk/Inspiracie/Ako-vyuzit-tvorivost-pre-radost-zosebavyjadrenia.alej?ind
  • 2. BOROŠ, J. 1977. Základy psychologie. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1977. 393 s.
  • 3. ČERVEŇ J. 2008. Čo vyžaduje tvorivý prístup. [Online]. [cit. 23.04.2014] Dostupné na internete: http://cerven.blog.sme.sk/c/146328/Co-vyzaduje-tvorivy-pristup.html
  • 4. DADOVÁ, L. 2014. Využívanie tvorivosti v manažmente: bakalárska práca. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene. 2014.
  • 5. DRUSKA. P. 2007. Rozvoj osobnosti. [online]. [cit. 24.04.2014]. Dostupné na internete:http://sietook.dvp.sk/2007/06/18/10-krokov-ako-sa-kazdy-moze-stat-tvorivym/
  • 6. GHISELIN, B. The creative process and its relation to the identification of creative talent, In Taylor C.W. : The University of Utah Research, 1995, s. 195-203.
  • 7. HLAVSA, J. Psychologické základy teorie tvorby. Praha, Academia 1985.
  • 8. HOSPODÁŘOVÁ. I. Kreativní management v praxi. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 136 s. ISBN 978-80-247-1737-1.
  • 9. ISAKSEN, S.: Frontiers of creativity research: Beyond the basics. Buffalo, Bearly Limited, 1987. 435 s. ISBN 978-09-434-5624-9
  • 10. KOVÁČ, M. Inovácie a technická tvorivosť. Košice : TU Košice. 2002, 154 s. ISBN 80-7165-69-1
  • 11. Kreativita v riadení. [online] 2011. [cit. 24.04.2014]. Dostupné na internete: https://www.pp.sk/7700/Kreativita-v-riadeni_A-DAU35997.aspx
  • 12. LOUČANOVÁ, E. DADOVÁ, L. 2014. Význam tvorivosti v manažmente. In Posterus 2014. ISSN 1338-0087.
  • 13. MIKULÁŠTIK, M. Tvořivosť a inovace v práci manažera. Praha : Grada Publishing, a.s., 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-2016-6
  • 14. NICHOLLS, J. C.:Creativity in the useful, In american Psychologist, 27 (8), 1972, s. 717-727.
  • 15. ZAUŠKOVÁ, A., LOUČANOVÁ, E. Inovačný manažment. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2008. 91 s. ISBN 978-80-228-1953-4.
  • 16. ŽÁK, P. Kreativita a jeji rozvoj. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0457-5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-1df76811-adf1-43b2-ba38-59301aa606e6
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.