PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2018 | 64 | 6 t.2 |

Tytuł artykułu

Kreatywne rozwiązania a marketing doświadczeń - sposób na rozwój współczesnej organizacji

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Creative solutions and experience marketing - a way to develop a modern organisation
RU
Kreativnye reshenija i ehmpiricheskijj marketing - sposob na razvitie sovremennojj organizacii

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Celem artykułu jest ukazanie znaczenia kreatywności i jej wpływu na konstruowanie innowacyjnych oraz przedsiębiorczych rozwiązań we współczesnej organizacji. W artykule poruszono również kwestie nawiązujące do marketingu doświadczeń jako obszaru pozwalającego w efektywny sposób wyeksponować twórcze rozwiązania mając jednocześnie na uwadze rosnące wymagania odbiorców w procesie pogłębiania własnych doświadczeń. Umiejętne zarządzanie tymi doświadczeniami może przynieść firmie wymierne efekty w różnych obszarach kontaktu firmy z jej odbiorcą. Zaprezentowane przykłady z zakresu wyżej opisanych zagadnień pozwoliły zarysować ogrom ich znaczenia w procesie kreowania rozwoju firmy na płaszczyźnie ofertowej, usługowej, strategicznej, komunikacyjnej, wizerunkowej itp.
EN
The article shows the importance of creativity and its influence on the construction of innovative and entrepreneurial solutions in a modem company. The article also refers to the experience marketing as an area allowing an effective exposure of creative solutions bearing in mind the growing customer requirements in the process of deepening their own experience. Skilful management of these experiences will enable the company to succeed in various areas of the company’s contact with its customers. The presented case studies on the issues described above allowed outlining their importance in the process of creating the company’s development at the offer (product), service, strategic, communication, image, etc. levels.
RU
Цель статьи - указать значение креативности и ее влияния на формирование инновационных и предпринимательских решений в современной организации. В статье затронули также вопросы, относящиеся в эмпирическому маркетингу в качестве области, позволяющей эффективно выдвинуть на первый план творческие решения, имея одновременно в виду растущие требования клиентов в процессе углубления собственного опыта. Умелое управление этим опытом может принести фирме измеримые эффекты в разных областях контакта фирмы с ее клиентом. Представленные примеры из области вышеуказанных вопросов позволили на указание в общих чертах огромного их значения в процессе формирования развития фирмы в отношении предложения товаров, услуг, стратегии, коммуникации, имиджа и т. п.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

64

Numer

Opis fizyczny

s.210-221,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki, ul.Matejki 22/26, 90-237 Łódź

Bibliografia

  • Boguszewicz-Kreft M. (2009), Zarządzanie doświadczeniem klienta w usługach, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Brzozowski M., Kreatywność w zarządzaniu, „Bank Spółdzielczy”, nr 6/583.
  • Cymkiewicz Ł. (2015), AnimArt w Łodzi. Festiwal Teatru Arlekin, Naszemiasto.pl, http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/animart-w-lodzi-festiwal-teatru-arlekin-zdjecia,3510963,artgal,t,id,tm.html [dostęp: 16.09.2015].
  • Dziewanowska K., Kacprzak A. (2016), Działania z zakresu marketingu doświadczeń w oczach polskich konsumentów-wyniki badań jakościowych, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 255.
  • Gębarowski M. (2014), Shoppertainment oraz attainment - kreowanie wyjątkowych doświadczeń w handlu i gastronomii, „Marketing i Rynek”, nr 11.
  • Gotwald-Feja B. (2017), Komunikacja marketingowa w realiach omnichannel - ujęcie modelowe, „Marketing i Zarządzanie”, nr 1(47).
  • Holbrook M., Hirschman E. (1982), The Experiential Aspects of Consumption: Fantasies, Feelings, and Fun, “Journal of Macromarketing”, No. 20(2).
  • Ismail A. R., Melewar T. C., Lim L., Woodside A. (2011), Customer Experiences with Brands: Literature Review and Research Directions, “Marketing Review”, No. 11(3).
  • Jerzyk E. (2017), Wymiary kreatywności w obszarze marketingu, (w:) Bieńkowska J. (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Kaczmarek-Kurczak P. (2014a), U źródeł kreatywnego świata. Ekonomia doświadczeń i jej oddziaływanie na kreatywne przedsiębiorstwa, (w:) Kaczmarek-Kurczak P. Dąbrowska K. (red.), OK! Oblicza kreatywności. Przedsiębiorczość w Sektorach Kreatywnych dla początkujących i zaawansowanych, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa.
  • Kaczmarek-Kurczak P. (2014b), Kim są przedsiębiorcy? Etapy powstawania kreatywnego biznesu - alokacja zasobów, przedsiębiorczość, model biznesowy, (w:) Kaczmarek-Kurczak P., Dąbrowska K. (red.), OK! Oblicza kreatywności. Przedsiębiorczość w Sektorach Kreatywnych dla początkujących i zaawansowanych, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa.
  • Kotler Ph. (2004), Marketing od A do Z, PWE, Warszawa.
  • Krawiec W. (2014), Skuteczny projekt crowdsourcingowy - przesłanki, wskazówki dla firm, przykłady wdrożeń, „Organizacja i Kierowanie”, nr 4.
  • LaSalle D., Britton T. A. (2003), Priceless: Tuning Ordinary Products into Extraordinary Experience, Harvard Business School Press, Boston.
  • Lendeman M. (2006), Experience the Message, How Experiential Marketing is Changing the Brand World, Carrol & Graf, New York.
  • Meyer C., Schwager A. (2007), Understanding Customer Experience, “Harvard Business Review”, No. 85(2).
  • Pine B. J., Gilmore J. H. (1999), The Experience Economy: Work is theatre and every business is a stage, Harvard Business School Press, Boston.
  • Prahalad C. K., Ramaswamy V. (2004), Co-creation Experiences: The Next Practice in Value Creation, “Journal of Interactive Marketing”, No. 18(3).
  • Schmitt B. H. (1999), Experiential Marketing, Free Press, New York.
  • Styś A. (red.), (2006), Proces kreatywności w marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Sudolska A. (2011), Zarządzanie doświadczeniami klientów jako kluczowy czynnik w procesie budowania ich lojalności, (w:) Rosa G., Smalec A., Ostrowska I., Marketing Przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 660, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 72.
  • (www1) http://archinea.pl/koncepcja-pawilonu-z-interaktywna-elewacja/ [dostęp: 17.03.2017].
  • (www2) http://www.teatrarlekin.pl [dostęp: 16.09.2015].
  • (www3) FB (Facebook), https://www.facebook.com/teatrarlekin [dostęp: 19.10.2015].
  • (www4) Se-ma-for Muzeum Animacji http://www.se-ma-for.com/ [dostęp: 13.01.2018].
  • (www5) http://www.mhk.pl/oddzialy/rynek-podziemny [dostęp: 19.03.2018].
  • (www6) https://virtualhouse.pl/dla-biznesu/interaktywne-projekty-vr/ [dostęp: 18.03.2018].
  • (www7) http://www.e-c.com.pl/pl/filozofia/cem [dostęp: 06.11.2015].
  • (www8) http://www.humantechart.pl/ [dostęp: 10.02.2016].

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-1b5e23e7-cdb0-495d-9dd3-f182fad7d30d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.