PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 09[58] |
Tytuł artykułu

Współczesne technologie eksploracji danych w marketingu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Contemporary data exploration technologies in marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Rozwój badań w obszarze neuromarketingu oraz funkcjonowania mózgu człowieka pozwala lepiej poznawać zachowania konsumentów. Wiedza o nabywcy staje się bardziej dokładna, jeśli powstaje w wyniku interdyscyplinarnego spojrzenia na uwarunkowania jego działań. W poniższym artykule przedstawiono w jaki sposób można zastosować badania biometryczne takie jak: funkcjonalny rezonans magnetyczny, elektroencefalografia, elektromiografia, okulografia w marketingu, aby lepiej zrozumieć zachowania konsumentów.
EN
The development of research in the area of neuromarketing and functioning of the human brain lets better get to know consumer behavior. The knowledge about the buyer become more accurate, if is developed as a result of an interdisciplinary look at determinants of their activities. The article presents the possible applications of biometric examinations, such as: Functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI), Electroencephalography (EEG), Electromyography (EMG), Eye Tracking, in marketing in order to better understand consumer behavior.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Numer
Opis fizyczny
s.588-599,rys.,fot.,bibliogr.
Twórcy
  • Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński, ul.Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin
Bibliografia
  • 1. Jaśkowski P.: „Neuronauka poznawcza. Jak mózg tworzy umysł”, Wydawnictwo Vizja Press&IT, Warszawa 2009 r.
  • 2. Mruk H., Sznajder M.: „Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta”, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2008 r.
  • 3. Pradeep A.: „Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży”, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 r.
  • 4. Preuss R.: “Neuromarketing. Validity and deploy within marketing”, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2010 r.
  • 5. Renvoise P., Morin C.: „Neuromarketing. Understanding the Buy Buttons in Your Customer’s Brain”, SalesBrain LLC, Nashville 2011 r.
  • 6. Weinschenk S.: “Kliknij tu!. Wykorzystaj neuromarketingu w projektowaniu stron WWW. Siła skutecznego kliknięcia”, Wydawnoctwo Helion, Gliwice 2011 r.
  • 7. Wierzchoń M. Orzechowski J.: „Nowe trendy w reklamie. Między nauką i praktyką”, Wydawnictwo SWPS, Warszawa 2010 r.
  • 8. Zaltman G.: „Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku”, Harvard Business Press, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2008 r.
  • 9. Zurawicki L.: „Neuromarketing. Exploring the Brain of the Consumer”, Springer 2010 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-0e5b1339-b30f-4e10-99bb-6fe6d819183d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.