PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2012 | 28 | 4 |

Tytuł artykułu

Culture potential in creative economy

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The purpose of this study shall be to present a new approach to the role of culture potential in the process of stimulation of economical development. It includes analysis and assessment of: the place of culture potential in the contemporary concepts of development, essence of economy and creative economy, positions of the European Committee and the European Parliament concerning the role of creativity and culture in the process of stimulation of regional development, positioning culture aspects in the latest Polish documents outlining long-term challenges and development priorities.

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

28

Numer

4

Opis fizyczny

p.24-30,ref.

Twórcy

  • Faculty of Economy, University of Economy in Poznan, Poznan, Poland

Bibliografia

  • 1. Banach W.: O znaczeniu kultury dla gospodarki. Kultura Współczesna 2008, No. 1.
  • 2. Communication on European agenda for culture in a globalizing world. European Commission, 2007.
  • 3. Decyzja 1904/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. (Dz.U. L 378, 27.12.2006).
  • 4. Florida R.: Cities and the Creative Class. New York – London 2005, p.34.
  • 5. http://kulturasieliczy.nck.pl/przemysly-kreatywne-pl-vs-uk-czesc-iii [02/2012].
  • 6. http://www.innowacje2009.pl/list-krajowego-koordynatora [02.2012].
  • 7. Idziak W.: Kultura materialna i niematerialna jako instrument rozwoju lokalnego. http://www.wioskitematyczne.org.pl/artykuly [02.2011].
  • 8. Janikowski R.: Kultura osią zrównoważonego rozwoju. In: Kultura a zrównoważony rozwój. Środowisko, ład przestrzenny, dziedzictwo, Janikowski R. (ed.), Krzysztofek K.: The Polish Committee of UNESCO, Warszawa 2009, pp.17-30.
  • 9. Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020. Regiony, miasta, obszary wiejskie. Projekt, MRR, Warszawa 2009, p.4.
  • 10. Krzysztofek K.: Kultura ma znaczenie. http://www.publicstandard.pl/artykuly/52319/.html [17.07.2006].
  • 11. Kukliński A.: Ku kreatywnej Europie XXI wieku, Artykuł dyskusyjny, maszynopis powielony.
  • 12. Kultura ma znaczenie. Harrison L.E. (ed.), S. P. Huntington S.P. Zysk i S-Ka, Poznań 2003.
  • 13. Landes D.: Kultura przesądza prawie o wszystkim. [in:] Kultura ma znaczenie. Harrison L. E, Huntington S. P., 2003, p.43.
  • 14. Luecke R.: Zarządzanie kreatywnością i innowacją. MT Biznes 2005, p.123, pp.124-125,150-160.
  • 15. Mączyńska E.: Gospodarka przełomu. Wyzwania dla Ekonomistów. Opolskie Roczniki Ekonomiczne, PTE Opole 2007, No. 17, pp.27-40.
  • 16. Narodziny kreatywnych regionów. Brief for Poland http://www.creativeclass.com/rfcgdb/ articles/Brief_116_B4P.pdf [05.2012].
  • 17. Raport Polska 2030. Wyzwania rozwojowe. Boni M. (ed.), Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Zespół Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów, Warszawa 2009.
  • 18. Resolution of the Council of 16 November 2007 on a European Agenda for Culture. http://eur-lex.europa.eu/ [02.2012].
  • 19. Stanowski K.: List Krajowego Koordynatora. http://www.innowacje2009.pl/list-krajowego-koordynatora [02.2011].
  • 20. Szomburg J.: Musimy uszlachetnić nasz indywidualizm. Rzeczypospolita 2009, no 243 (8449), p. 17.
  • 21. Wojnar A.: Droga do gospodarki wiedzy. Alma Mater. Miesięcznik Uniwersytetu Jagiellońskiego, 03.2007, No. 90, pp. 71-73.
  • 22. Wspólnota kultur. Unia Europejska i kultura. Komisja Europejska, Wspólnoty Europejskie 2001.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-0c61cc27-2d3a-4e2c-8d20-59f3b6b109a4
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.