PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 43 |
Tytuł artykułu

Zmiany w organizacji rynku zbóż w Polsce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
The changes in the grain market organization in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
This paper presents general direction of the grain market transformation in Poland over the years 1990-1999. The main focus is on organizational, ownership, technological as well as marketing changes in the enterprises dealing with the grain processing and trade. The analysis was supported by data on resource and use of basic cereals, the level of commercial production of grain and procurement of cereals. An analysis leads to some suggestions about future transformation directions in Polish grain sector.
Wydawca
-
Rocznik
Tom
43
Opis fizyczny
s.57-67,rys.,tab.,bibliogr.
Twórcy
  • Katedra Polityki Agrarnej i Marketingu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa
Bibliografia
  • KOHLS R.J. UHL J.: Marketing of agricultural products. Macmillan Publishing Company, New York 1990.
  • Powierzchnia zasiewów sadów, łąk i pastwisk. Powszechny Spis Rolny GUS, Warszawa 1997.
  • URBAN R. (red.): Polski przemysł spożywczy. Analiza makroekonomiczna. Polska Federacja Producentów Żywności, IERiGŻ, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-0a2d9c2f-6f2c-4bdc-841d-f25e84b13789
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.