PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | 3 |
Tytuł artykułu

Systemy jakości w aspekcie jakości usług medycznych szpitali w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W ostatnich latach w służbie zdrowia obserwuje się wzrostową tendencję do wdrażania nowoczesnych metod, narzędzi systemowych i poddawania ich niezależnej ocenie, celem uzyskania stosownych certyfikatów. W artykule przedstawiono znaczenie systemów jakości w aspekcie jakości usług medycznych szpitali w Polsce. Analiza systemów jakości wykazuje, jak wiele korzyści niosą one nie tylko dla placówki zdrowotnej, ale przede wszystkim dla pacjenta. W artykule podkreślono, że akredytacja wymusza spełnienie standardów poprawiających jakość opieki szpitalnej. Posiadanie certyfikatu akredytacyjnego powoduje, że pobyt pacjenta w szpitalu jest bardziej bezpieczny. Stwierdzono, że systemy jakości są dla szpitali kartą przetargową, stanowiąc zarazem szersze otwarcie na otoczenie.
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Numer
3
Opis fizyczny
s.56-73,rys.,tab.,bibliogr.
Twórcy
  • Instytut Inżynierii Produkcji, Wydział Zarządzania, Politechnika Częstochowska, Częstochowa
Bibliografia
  • 1. Borkowski S., Rosak-Szyrocka J.: Jakość i satysfakcja w usługach medycznych. Wyd. Menedżerskie PTM, Warszawa 2012.
  • 2. Borkowski S., Rosak-Szyrocka J.: Jakość usług medycznych w Polsce, Instytut Wydawniczy PTM, Warszawa 2010.
  • 3. Borkowski S., Rosak-Szyrocka J.: Procedury uzyskiwania znaków jakości (Procedures for obtaining quality marks), Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2009.
  • 4. Garbacz K., Guziak D.: Znaczenie jakości w usługach medycznych w zarządzaniu szpitalem, Studia i prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania nr 28/2012.
  • 5. Gróca-Wojtowicz P.: Systemy jakości i bezpieczeństwa w jednostce sektora ochrony zdrowia, „Problemy Jakości” nr 8/2009.
  • 6. http://www.academia.edu/5644531/System_certyfikacji _Jako%C5%9Bci_us%C5%82ug_w_ systemie_ochrony_zdrowia [dostęp 28.06.2015].
  • 7. http://www.mp.pl/artykuły175282.
  • 8. „Jakość” Magazyn TÜV Rheinland Polska nr 3/ 2015, s. 19, ISSN 2299-6249 [dostęp 10.09.2015].
  • 9. Kautsch M., Whitfield M., Klich J.: Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001.
  • 10. Krot K.: Marketing relacji w usługach medycznych, „Antidotum” nr 1/2003.
  • 11. Krot K.: Proces doskonalenia jakości w placówkach opiekli zdrowotnej, „Problemy Jakości” nr 1/2004.
  • 12. Lewandowski R., Kautsch M.: Rynek certyfikacji placówek ochrony zdrowia w Polsce, „ Problemy Jakości” nr 4/2009.
  • 13. Kautsch M., Lewandowski R.: System certyfikacji jakości usług w systemie ochrony zdrowia, „Polityka Społeczna” nr 3/2009.
  • 14. Popis M.: Systemy zapewnienia jakości w opiece medycznej w Polsce, „Problemy Jakości” nr 10/ 2009.
  • 15. Przybyłka A.: Infrastruktura ochrony zdrowia w Polsce u progu XXI w., „Antidotum” nr 2/2003.
  • 16. Rogala P.: Najważniejsze wyniki badań przeprowadzonych przez ISO, „Problemy Jakości” nr 2/2008.
  • 17. Szetela A.: Zewnętrzne metody oceny jakości w ochronie zdrowia - akredytacja i system zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008, „Problemy Zarządzania”, vol. 10, nr 2 (37)/2012.
  • 18. Swiątko D.: Polskie wyroby medyczne zdobywają zagraniczne rynki, „Jakość” nr 2/2015.
  • 19. http://www.cmj.org.pl [dostęp 29.06.2015].
  • 20. http://www.medituv.tuv-nord.pl/iso [dostęp 29.06.2015].
  • 21. http://www.mz.gov.pl [dostęp 29.06.2015],
  • 22. http://www.pca.gov.pl [dostęp 29.06.2015].
  • 23. http://www.pcbc.gov.pl [dostęp 29.06.2015].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-084de264-94ae-4112-893b-90b97938786c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.