PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 15 | 2 |
Tytuł artykułu

Ekologiczne aspekty przedsiębiorczości społecznej i ich działania marketingowe na przykładzie spółdzielni socjalnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Ecological aspects of social entrepreneurship and marketing on the example of social cooperatives
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Przedstawiono działania marketingowe przedsiębiorstw społecznych na przykładzie spółdzielni socjalnych. Przedmiotem badań było 10 spółdzielni funkcjonujących w obszarze ekologii. Analizy dokonano na podstawie wywiadów przeprowadzonych w okresie od października do listopada 2012 r. drogą telefoniczną i internetową z pracownikami spółdzielni oraz na podstawie informacji zamieszczonych na stronach internetowych badanych podmiotów. Większość spółdzielni ma siedzibę na obszarach wiejskich (60%) i prowadzi działalność związaną z produkcją zdrowej żywności (40%) lub odnawialnymi źródłami energii (30%). Specyfika prowadzonej działalności oraz liczne ograniczenia powodują, że działania marketingowe analizowanych podmiotów są odmienne od zwykłych przedsiębiorstw komercyjnych. Dominującą rolę w działaniach marketingowych odgrywał internet oraz wzajemna współpraca.
EN
Marketing activities are presented on the example of social enterprise social cooperatives. The object of study is 10 cooperatives operating in the field of ecology. Most of them are located in rural areas (60%) and operates in the production of healthy foods (40%) and renewable energy (30%). The specificity of activities and a number of constraints make marketing activities analyzed entities are different from ordinary commercial enterprises. The dominant role played by the Internet and mutual cooperation.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
15
Numer
2
Opis fizyczny
s.41-46,rys.,tab.,bibliogr.
Twórcy
  • Zakład prawa, Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska, ul.Kwiatkowskiego 6E, 75-343 Koszalin
Bibliografia
  • Katalog spółdzielni socjalnych, strona internetowa [www.ozrss.pl], dostęp 15.02.2013.
  • Rosiek K. 2012: Ekonomia społeczna a ochrona środowiska, [W:] M. Frączek, J. Hausner, S. Mazur (red.), Wokół ekonomii społecznej, MSAP, Kraków, s. 193-209.
  • Szymańska J., Zgierski J. 2009: Ekonomia społeczna w praktyce - sprzedaż i marketing, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 27.04.2006 o spółdzielniach socjalnych. Dz.U. z 2006, nr 94, poz. 651 z poźn. zm.
  • Wiktor J.W. 2012: Zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej. Marketing, [W.] M. Frączek, J. Flausner, S. Mazur (red.), Wokół ekonomii społecznej, MSAP, Kraków, s. 302-325.
  • Wygnański K. 2009: O ekonomii społecznej - podstawowe pojęcia, instytucje i kompetencje, Zachodniopomorska Biblioteka Ekonomii Społecznej, Szczecin.
Uwagi
PL
Rekord w opracowaniu
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-074eb264-1dec-4f83-86d7-59c3a11df5a7
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.