[3] Matczak A. (1996). Rozwój procesów poznawczych. W: Z. Włodarski, A. Matczak (red.) Wprowadzenie do psychologii, Warszawa: WSiP, s. 166 - 228.
[4] Okoń W. (1996a). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wydawnictwo „Żak”. Warszawa, s. 13 - 137, 287.
[5] Okoń W. (1996b). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”, s. 222; 281.
[6] Paśko I. (2006). Wykorzystanie modeli w edukacji przyrodniczej. W: J. Kmetová, M. Lichvarová (red.). Súčastnost a perspektivý didaktiky chemie. Banská Bystrica. Univerzita Mateja Bela. Fakulta prírodných vied, s. 103 - 105.
[7] Paśko I. (2009). Jak pokazać dziecku obraz mikro- świata? W: M. Bílek (red.). Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie. Hradec Králové. Gaudeamus Univerzita Hradec Králové, s. 523 - 534; 532.
[8] Paśko J. R. (2004). Koncepcja tworzenia modeli dynamicznych do stosowania w procesie kształtowania pojęć dotyczących struktury materii na poziomie mikroświata. W: M. Bílek (red.). Informační technologie ve výuce chemie. Hradec Králové. Gaudeamus Univerzita Hradec Králové, s. 149 - 152.
[9] Paśko I., Paśko J. R. (2002). Nauczanie o strukturze materii w klasach I - III szkoły podstawowej. W: M. Bílek (red.). Aktuální otázky vyuky chemie. Hradec Králové. Gaudeamus Univerzita Hradec Králové, s. 131 - 134.
[10] Paśko I., Paśko J. R. (2004). Wykorzystanie modeli tworzonych komputerowo we wczesnym okresie edukacji chemicznej na poziomie nauczania początkowego. W: K. Myška (red.). Informačni technologie ve vyuce chemie. Hradec Králové. Gaudeamus Univerzita Hradec Králové, s. 144 - 148.
[11] Sawicki M. (1981). Metodologiczne podstawy nauczania przyrodoznawstwa. Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk. Zakład Narodowy im. Ossolińskich. S. 316.
[12] Szymczak M. (1988). Słownik języka polskiego. Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Warszawa. T. 3, s. 1023; s. 926 - 927.
[13] Więckowski R. (1993). Pedagogika wczesnoszkolna. Warszawa. WSiP. S. 242.