PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 4(23) |
Tytuł artykułu

Substytuty mięsa firmy QUORN na polskim rynku. Część 2

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
QUORN meat substitutes on Polish market. Part 2
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W 1 części przeglądowego artykułu scharakteryzowano rynek wegetariański w Polsce i na świecie, przedstawiono korzyści zdrowotne wynikające ze stosowania tej diety oraz zapoznano czytelników z działalnością firmy QUORN™ oferującej na rynkach amerykańskim i brytyjskim szeroką gamę produktów o znacznej wartości odżywczej, będących substytutami mięsa. Wskazano także na czynniki, które determinują akceptację nowej technologii i/lub nowego produktu na rynku. Celem II części przeglądowego opracowania jest zaprezentowanie stanu wiedzy i preferencji konsumentów w odniesieniu do spożywania mięsa i jego substytutów, a szczególnie tych, które produkuje się z wyjściowego surowca, jakim jest grzybnia grzyba Fusarium venenatum. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań ankietowych określono także stopień zainteresowania respondentów produktami firmy Quorn™, czyli jednoznacznie nowego w Polsce asortymentu żywności, jakim jest substytut mięsa produkowany z grzybni Fusarium venenatum. Zwiększające się zainteresowanie żywnością wegetariańską w Polsce oraz rosnąca świadomość konsumentów powodują coraz większe zainteresowanie alternatywnymi dla obecnych na rynku produktów bezmięsnych, o dużej zawartości składników odżywczych.
EN
In the previous paper (part 1), the meatless product world market was characterized. Also, the health benefits of a vegetarian diet and nutrition value of QUORN ™ meatless products which have been introduced to the American and British markets were described. In addition, the factors that determine the acceptance of new food product on the market were indicated. The aim of the second part of the study was to analyze consumer preference for meat and its substitutes, in particularly those produced from the mycelium of Fusarium venenatum. The results of the survey show that respondents were interested in Quorn ™ meatless products, which is a new type of food product in Poland. Also, growing interest in plant-based food and Polish consumer knowledge about healthy lifestyle lead to increasing interest in alternative high-nutrient food product based on microbiological sources.
Wydawca
-
Rocznik
Numer
Opis fizyczny
s.58-76,rys.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław
Bibliografia
  • Craig W.J., 2009, Health effects of vegan diets, The American Journal of Clinical Nutrition, 89(5), 1627S-1633S.
  • Hyman M., 2010, Gluten – What you don’t know might kill you, http://www.huffingtonpost.com/dr-mark-hyman/gluten-what-you-dont-know_b_379089.html.
  • Jankojć A., Lesiów T., Biazik E., 2016, Substytuty mięsa firmy Quorn™ na polskim rynku. Część 1, Nauki Inżynierskie i Technologie 3(22), s. 36-50.
  • Puglise N., 2016, More Americans are eating gluten-free despite not having celiac disease, The Guard, https://www.theguardian.com/society/2016/sep/06/gluten-free-eating-celiac-disease-marketing-trend-diet (dostęp 20.04.2017).
  • Renehan A.G., Zwahlen M., Minder C., O’Dwyer S.T, Shalet S.M., Egger M., 2004, Insulin-like growth factor (IGF)-I, IGF binding protein-3, and cancer risk: systematic review and meta-regression analysis, Lancet, 363, s. 346-353.
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności.
  • Spence A., Townsend E., 2006, Examinig consumer behawior to-ward genetically modified food in Britain, Risk Analysis, 26, 657-670.
  • Thomas M.A., 2015, Are vegans the same as vegetarians? The effect of diet on perceptions of masculinity, Appetite, 97, s. 79-86.
  • Wiebe M.G., 2002, Mycoprotein from Fusarium venenatum: a well-established product for human consumption, Appl Microbiol Biotechnol., 58, s. 421-427.
  • www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2013/K_079_13.PDF (dostęp 20.04.2017).
  • www.mycoprotein.org/research/fact_fiction.html (dostęp 20.04.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-01285ccf-4994-491a-848c-06461b5317d6
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.