PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 02[24] |
Tytuł artykułu

Znaczenie Ludowych Zespołów Sportowych w kształtowaniu sportowej aktywności młodzieży wiejskiej na Opolszczyźnie w latach 2001-2010

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Importance of Folk Sports Teams in shaping the sports activity of rural areas young inhabitants in the Opole region in the years 2001-2010
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W czasach komercjalizacji, wiejskie organizacje sportowe – Ludowe Zespoły Sportowe – wydają się być oazą czystego sportu. Wiejscy działacze i sportowcy wyróżniają się bezinteresownym podejściem do sportu. Działalność członków Ludowych Zespołów Sportowych jest dobrowolna – celem nadrzędnym LZS-ów jest bowiem aktywne i atrakcyjne wypełnienie wolnego czasu społeczności wiejskiej. Ludowe Zespoły Sportowe odgrywają ogromną rolę w wychowaniu dzieci i młodzieży wiejskiej – sport to nie tylko sprawdzian siły fizycznej i zdobytych umiejętności, uczy także działań zespołowych, zachowań kompromisowych oraz lojalności w stosunku do partnerów. Celem artykułu było zaprezentowanie Ludowych Zespołów Sportowych jako formy promowania sportu wśród młodzieży wiejskiej na Opolszczyźnie w latach 2001-2010. Przedstawiono również zadania zrealizowane w 2010 roku przez Opolskie Wojewódzkie Zrzeszenie LZS, zarówno na mocy umów z KZ LZS Warszawa, jak i z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego, które wspierają działalność Ludowych Zespołów Sportowych, umożliwiając im kształtowanie sportowej aktywności młodzieży wiejskiej.
EN
In the times of progressing commercialization, the existing sports organizations – Sports Folk Teams – seem to be areas of pure sport. Rural areas sports activists and sportsmen themselves present an altruistic and open attitude towards sport. The activity of the team members is voluntary and is often of a charitable character since the main objective of local clubs is both active and attractive utilization of the young rural community’s free time. The teams in focus play a vital role in bringing up both children and youth; sport is not only a test of physical strength or abilities, it teaches action and acting, compromising attitudes and patterns of behaviour, as well as loyalty towards partners. The aim of the article was depicting the sports teams as a form of promoting sport among the young people of the Opole voivodeship in the period discussed. Additionally, the tasks realized in 2010 by the Opole Province Association (Local Country Teams), performed owing to the cooperation and support of the provincial marshal’s office, are presented here.
Wydawca
-
Rocznik
Numer
Opis fizyczny
s.139-149,rys.,tab.,bibliogr.
Twórcy
  • Katedra Organizacji i Zarządzania, Uniwersytet Opolski, ul.Ozimska 46a, 45-058 Opole
Bibliografia
  • Biernat J., 2003, Zarządzanie przestrzenią marketingową organizacji sportowej. W: Zarządzanie marketingiem organizacji sportowej. Red. K. Perechuda. Wyd. AWF, Wrocław, 207.
  • Borowska M., Koledzy z sekcji sportowej. 2007. www.gazeta.ngo.pl [dostęp: 02.2012].
  • Chrzan E., 2008, Potencjał rynku usług sportowo-rekreacyjnych dla młodzieży. W: Teoria i praktyka marketingu w sporcie i biznesie sportowym. Red. J. Klisiński. Pr. Nauk. 5, Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu, Bytom, 8.
  • Debata o przyszłości polskiego sportu. 2005. W: Marketingowo o sporcie. Red. H. Mruk, P. Jardanowski, P. Matecki, K. Kropielnicki. Sport & Business Foundation, Poznań, 20.
  • Kocińska A., 2011. Informacja z działalności LZS na Opolszczyźnie w latach 2001-2010. Wojewódzkie Zrzeszenie Ludowe Zespoły Sportowe, Opole.
  • Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2007-2013, Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia 2007-2013. 2011. www.rpo.opolskie.pl [dostęp: 02.2012].
  • Sprawozdanie z działalności za lata 2000-2003. 2004. Rada Główna Zrzeszenia Ludowe Zespoły Sportowe, Warszawa.
  • Sprawozdanie z działalności za lata 2004-2007. 2008. Rada Główna Zrzeszenia Ludowe Zespoły Sportowe, Warszawa.
  • Stosik A., Morawski M., 2009. Zarządzanie kapitałem ludzkim dla menedżerów w sporcie. Wyd. AWF, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-00ee75e0-e336-45c3-9179-0e3ce8707e0d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.